16. 02. 2020

KOLABO 2020 – tretí ročník súťaže autorských projektov

Čerstvé Ovocie ako hlavný organizátor podujatia Urban Market vyhlasuje súťaž na vytvorenie autorských produktov. Zámerom je aby vznikli v spolupráci s rôznymi umeleckými a kreatívnymi odbormi, aby vznikli v tíme a boli čo najviac originálne a jedinečné. Urban Market je súčasťou DAAD – Dni architektúry a dizajnu a koná sa v spolupráci s Fakultou architektúry STU v Bratislave. Prihlásiť sa môžete na tomto linku. Viac info v DOKUMENTE.

Spolupráca

Komerčný trh je v dnešnej dobe hlavne o súťažení a skloňovaní slova konkurencia. Nás však vo svete plnom rozdielností oveľa viac zaujíma zdieľanie nadobudnutých schopností, ktoré majú silu prinášať výnimočné výsledky. A práve o tom je spolupráca. Dnes si už len ťažko predstavíme prácu alebo projekt, ktoré by nevyžadovali nejakú formu spolupráce. Pracovať aspoň s jedným ďalším človekom nás obohacuje o zážitky zo spoločného riešenia problému, zdieľania myšlienok, nápadov, schopností a z neustáleho učenia sa. Spolupráca posilňuje medziľudské vzťahy, zlepšuje pripravenosť na prijímanie iných názorov, riešenie konfliktov, umožňuje viesť vecné diskusie, ako aj schopnosť vystúpiť zo svojej bubliny a pozrieť sa na situácie z viacerých pohľadov. A väčšinou prinesie niečo originálne.

Čo vznikne keď sa spojí módy návrhár a grafický dizajnér, šperkár a výrobca módnych doplnkov, vizuálny umelec, fotograf a hudobné vydavateľstvo, architekt a brašniar alebo výrobca kozmetiky a produktový dizajnér? Odpoveď nachádzame vo verejnej súťaži pod názvom Kolabo.

So zámerom “spolupracovať” vyhlasujeme súťaž, ktorej cieľom je spojiť kreatívnych ľudí z rôznych umeleckých a kreatívnych odvetví, aby vytvorili tím, ktorý pri príležitosti jarného Urban Marketu zrealizuje jedinečný produkt, či dizajn. Tieto kolaborácie budú vystavené na Fakulte architektúry STU v Bratislave a tie najlepšie budú aj ocenené.

Témou tretieho ročníka súťaže je myšlienka: Mysli globálne, konaj lokálne. / Think globally, act locally.

„Ak chceme veci zmeniť k lepšiemu, musíme začať od seba.“

„Mysli globálne, konaj lokálne“ nie je len módny trend, ale logická odpoveď na technologické zmeny: individualizácia namiesto štandardizovania, rôznorodosť namiesto monokultúry! Svet lokálnych ekonomík bude pestrejší, ľudskejší a menej zraniteľný. „Mysli globálne, konaj lokálne“ nalieha na ľudí, aby zvážili zdravie celej planéty a podnikli kroky vo svojich vlastných komunitách a mestách. Tieto snahy sa označujú ako snahy zdola. „Mysli globálne, konaj lokálne“ pôvodne začal na miestnej úrovni, dnes je to však globálny koncept s veľkým významom. 

Aby naša zeleno-modrá planéta ostala v čo najlepšom stave, môžeme jej v tom aktívne pomôcť. V duchu hesla “Mysli globálne, konaj lokálne”, sa najskôr pozrime do svojej vlastnej domácnosti. A kam by mal náš pohľad smerovať? Do smetného koša! Tomu v súčasnosti vládne recyklácia a upcyklácia. Kreatívne eko nápady šikovných ľudí sa nesú v duchu premeny odpadu na niečo užitočné. Z odpadkov sa dajú postaviť domy, vyrobiť nábytok, ale aj menšie veci ako módne doplnky a šperky. A nie je to len o odpade. Kreatívnym nápadom ako prispieť k zmene k lepšiemu, ekologicky udržateľnému životu sa medze nekladú.

Súťaž je súčasťou podujatia Urban Market 2020 (Spring Edition).


Kto a ako sa zapojil minulý rok?
Katalóg z roku 2018 a 2019.

Prihlasovanie:
– Do súťaže sa môžu prihlasovať jednotlivci aj kolektívy.
– 1. kolo (do 31. marca) – prihlasovanie projektov:

  • Prihlasovací formulár: FORMULÁR
  • Po uzávierke prihlásených projektov budú tímom zaslané požiadavky na potrebné výstupy a ich špecifikácia

– 2. kolo (od 01. apríla) – realizácia projektov
– Viac informácii o realizácii, hodnotení a výstave/inštalácii pošleme prihláseným projektom začiatkom apríla 2020.

Harmonogram:
– Prihlasovanie projektov: do 31. marca 2020
– Rozpracovanosť projektu: do 30. apríla 2020 – zaslanie anotácie k dielu, fotografie rozpracovaných diel, orientačná informácia o rozmeroch
– Realizácia projektov a ich zasielanie: do 20. mája 2020
– Výstava produktov: 29. – 31. mája 2020 / Fakulta architektúry STU, Bratislava
– Vyhlásenie výsledkov: 31. mája 2020 / Fakulta architektúry STU, Bratislava

Ceny:
– Cena poroty:

  • 1. miesto – 500€
  • 2. miesto – 200€
  • 3. miesto – vecné ceny od partnerov podujatia

– Cena verejnosti: 200€

Hodnotiace kritéria:
– Jedinečnosť a originalita konceptu
– Téma súťaže, myšlienka “Mysli globálne, konaj lokálne”.
– Kvalita a prevedenie produktu

Kurátorka projektu:
Mgr. art. Paulína Ebringerová, ArtD. vyštudovala produktový a interiérový dizajn na Fakulte architektúry STU v Bratislave. Absolvovala medzinárodné mobility v Metropolitan museum of art New York a Rijksmuseum Amsterdam. Pôsobí na Fakulte architektúry STU ako vedecko-výskumný pracovník v oblasti prezentácie umenia, dizajnu a architektúry. Je jednou zo zakladateľov Freshmen´s Gallery, pracuje v oblasti kreatívnych eventov.