Nový začiatok

Text:

Keď sme v decembri 2019 pripravovali jubilejný zimný Urban Market, uzatvárali sme ním jednu dekádu nášho pôsobenia na scéne. V oslavnej atmosfére sme vytvorili aj špeciálne vydanie Urban Market magazínu a tešili sa, kam celý koncept posunieme ďalej. Predsalen, uzatvárať jednu a otvárať novú desaťročnicu bol v niečom rovnaký pocit, ako začínať odznova. Nuž, nikto vtedy nečakal, že odznova začínať budeme viac než obrazne. Dva roky pandémie a s ňou spojených obmedzení sme si “užili” naplno. Po dvoch zrušených Urban Marketoch v 2020 sme už radšej ani nemali veľké oči a boli radi za každý menší pop-up market, ktorý sa nám podarilo dať dokopy. 

No a dnes sme snáď konečne na onom pomyselnom novom začiatku. V máji nás po dvoch rokoch čaká prvý riadny jarný Urban Market, hoci v trošku komornejšej atmosfére, ako sme boli zvyknutí. Do Pistoriho paláca vás pozývame od 20. do 22. 5. a veríme, že nám bude priať aj počasie a naplno využijeme nielen interiér, ale aj dvor.

Odznova začína aj náš magazín, ktorý sme, aspoň nateraz, preliali do online formy. Srdečne vás tu teda vítame a tešíme sa, že sa oddnes budeme stretávať pravidelne a na rozdiel od papierovej verzie, celoročne. Hoci aj k tomu papieru sa radi, až nám bude situácia priať, vrátime.

Čo tu teda chystáme? V prvom rade tak, ako samotný Urban Market, chceme dávať priestor a prezentovať lokálnu autorskú scénu. Zaujímajú nás remeslá, umenie, autentické značky a osobnosti, ktoré našli svoje poslanie v tvorbe vecí krásnych, kvalitných a zmysluplných. Prinášať vám budeme profilové rozhovory, aj rôzne kratšie tematické články a odporúčania, kto alebo čo je nové a zaslúži si pozornosť. Sami sme tak trochu zvedaví, kam nás to zaveje.

Tak teda, na nové začiatky!

Mohlo by vás zaujímať

mini in: Soouly

Soouly sa s láskou postará o vašu dušu aj telo. Ekologické podložky na cvičenie, telové oleje či parfumy vám pomáhajú navodiť pocit harmónie od roku 2020. Za značkou stojí sympatická Dagmar, ktorá svoje výrobky navrhuje, testuje a stará sa o každodenný beh značky spolu so svojou sestrou, ktorá zastrešuje marketing.

Čítať viac

mini in: terezine

Terézia Tomková tvorí autorské grafiky pod vlastnou značkou terezine. V tvorbe používa geometrické tvary a farebnosti, ktoré poľahky doplnia rôzne typy interiérov. Svojím grafikám však navyše dáva aj skryté významy, ktorými si získava srdcia zákazníkov.

Čítať viac

Zuzana Kubánová z PART: Nenašli sme vhodného výrobcu, preto si produkty vyrábame vo vlastnej dielni.

Vždy nás poteší, keď na Urban Markete predstavíme nové, neopozerané značky a môžeme tak nielen podporovať nováčikov na dizajnérskej scéne, ale aj udržiavať návštevníkov v napätí, čo nepoznané tu tento raz objavia. No rovnako dôležité sú pre nás aj značky, ktoré odolali skúške času a podarilo sa im dozrieť, rozvíjať remeslo, kreativitu a stať sa stálicami našej dizajnérskej scény.
Jednou takou značkou je PART, ktorá je s nami od svojho vzniku v 2017, hoci pamätníci si možno spomenú ešte aj na jej korene v značke POPULAR. PART odkazuje na mesto svojho vzniku, ktorým je Partizánske. Dušou značky je Zuzana Kubánová, textilná a produktová dizajnérka, s ktorou vám prinášam príjemný septembrový rozhovor.

Čítať viac