2014
Urban Market 2014 Spring Edition
- Miesto: Stará tržnica, Ba
- Termín: 30. máj – 1. jún
- Počet predajcov: 100+
- Návštevnosť: 3500+
- Téma: Visegrad Markets
Jarný Urban Market 2014 vznikol ako súčasť projektu Visegrad Markets. Zastúpených sme teda mali viacero zahraničných dizajnérov/ok a značiek z Čiech, Maďarska a Poľska.
V rámci DAAD sa počas Urban Marketu uskutočnili prehliadky súčasnej scény architektúry a dizajnu na Slovensku. OpenDesignStudio ponúklo 20 architektonických štúdií a ateliérov súčasnej slovenskej architektonickej scény od mien ako 2+2 ARCHITECTURE, BEEF ARCHITEKTI, JRKVC, TOITO ARCHITEKTI, VALLO SADOVSKY ARCHITECTS, NICE ARCHITECTS a iní. V zóne Slowatch-istanu sme mali chill aj hudobný stage, na ktorom sa predstavili Vec, TALKSHOW, Walter Schnitzelsson, Bad Karma Boy, Queer Jane, Saténové Ruky a selekcia príjemných songov od Oný, Tomáša Hafnera, Baši Števulovej, Tomáša Slobodu, Bobsana a Slowatch-i-stan selectors.
Uskutočnila sa aj výstava súčasnej módy, kde sa predstavila Drevená Helena, plesové šaty Adeli Banášovej a výstava pod hlavičkou Fashion Urban Market: VO VÝKLADE.
Na Urban Market Friday Night a Urban Market Saturday Night v KC Dunaj zahrali ILLE (CZ) + Purist DJs + Woluux + Elections In The Deaftown + FVLCRVM + Jimmy Pé + RNGO + VJ Oliq a Návraty (Beyuz + Tono S.) + Dynamo TEAM + FNTM (Ty Nikdy) + Emonoizboyz + Vili:am (PPE) + VJ Denzel.
Urban Market 2014 Winter Edition
- Miesto: Stará tržnica, Ba
- Termín: 13. – 14. december
- Počet predajcov: 100+
- Návštevnosť: 5500+
- Katalóg
Posledný Urban Market v Starej tržnici sa konal v skrátenej, dvojdňovej verzii, no zato lámal rekordy čo sa návštevnosti týka. V jeden moment sa rad pred vstupom tiahol cez celé námestie až k McDonaldu. Brány Starej tržnice sa otvorili v sobotu na obed, v rámci večerného Late Night Shopping však zostali otvorené až do 23:00.
Dizajn doplnil asi najbohatší sprievodný program, aký sme kedy mali. V chilloutovej zóne Slowatchistan na poschodí ste si mohli zahrať ping-pong, Segu či Nintendo.
Výstava Paint it B(1)ACK predstavila súčasnú slovenskú maľbu, ale aj grafickú tvorbu a objekty. Vystavovali napríklad Andrea Kopecká, Ján Hrčka, Martina Šperková, Ivana Palečková, Ryna Leffler, Barbora Kubíčková a Petra Arbetová.
Na workshopoch sa vyrábali vianočné ozdoby, Kanzashi kvety, trhacie bloky a hračky pre deti, balili darčeky a trénovali chuťové bunky.
V diskusiách sa predstavili Slovenské centrum dizajnu, Foodcult a Čerstvé Ovocie_FM, maratón písania listov priniesla Amnesty International, svoj obsah predstavili magazíny Pyré, Egreš, Flash Art a chuťové poháriky pošteklilo Jem iné. Urban Art Session vol. 4 v spolupráci s OWL Illustration predstavilo nielen mestskú módu, ale aj bývanie.
Pre najmenších bol k dispozícii detský kútik s hračkami, tvorivé dielničky a dramatizácie knižiek Ľuba Feldeka.
Súčasťou hudobného programu boli opäť djské sety a koncerty, časť programu vznikla v spolupráci s Demovnica_FM Go2Stage. V sobotu sa predstavili DJs Nasty Noise a Adam Marcciani & Basa Stevulova, o koncertnú vsuvku sa postaralo bluesové Jerguš Oravec Trio. V rámci Demovnica_FM bloku sa predstavili Martina Javor, Dornkappel, Queer Jane a EgoSurfer. Nedeľnú zábavu rozprúdilo skb, na Go2Stage sa následne predstavili Mir Illegal a Double Ash, Oksyi a The Raw Bishops.
V piatok aj v sobotu v noci sme sa presunuli na žúry v KC Dunaj~ spolu s Billy Barman, Purist Djs, DJ Yanko Kral, MtotheG, Prezident Lourajder a mnohí ďalší. Na Barmanov ste vytvorili rad cez celú Nedbalku.
Bolo to intenzívne!
Urban Market 2014 Summer Edition
- Miesto: Grape festival, Letisko Piešťany, Pt
- Termín: 15. – 16. august
- Počet predajcov: 40+
- Návštevnosť: 10 000+
2014tka bola pre Grejp prelomový ročník. Festival sa prvýkrát vypredal a atmosfére prialo počasie, program aj podarená vizuálna komunikácia. Na tvorivých dielňach sme pracovali najmä s kožou, nákovou, tepelnou pištoľou, farbičkami a štetcami. Výsledkom boli púzdierka alebo peňaženky, kvetové čelenky, náhrdelníky a náramky. K tomu sme pribalili aj live art show, kde prebiehal bodypainting s motívmi festivalu. V predajnej časti sme mysleli hlavne na slečny, ženy, ale aj pánov a mladých mužov.