Eva a Zuzana z Tender November: Na zipsy na tričkách sme dodnes nemali jedinú reklamáciu

Text:

Čo vám napadne ako prvé, keď sa povie tričko na dojčenie? Ak navštevujete Urban Market, je dosť možné, že odpoveďou je Tender November. Vkusné, v krásnych farbách, z organickej bavlny a v kvalitnom prevedení, ktoré vydrží roky. To vám dosvedčia dnes už stovky spokojných zákazníčok. Tender November však už dnes ponúka ďaleko viac. S Evou a Zuzanou sme sa porozprávali o začiatkoch značky, ako fungujú ich kolekcie na pre-order, aj prečo by radšej neradili podnikať s textilom.

Sme naozaj superhrdinky v tom, čo sme schopné zvládnuť, aby sme priviedli na svet nový život.

Ako vznikol Tender November?
Eva: Ja som pred materskou sedem rokov pracovala na marketingovom oddelení v Curaproxe. Vôbec som si nevedela predstaviť, čo vlastne na materskej budem robiť, pretože nepracovať bola pre mňa utópia. Myslela som si, že si na tento čas vymyslím nejaký biznisplán ako sebarealizáciu, keďže je to jedinečná príležitosť na zmenu v živote ženy, ktorá sa už možno nebude opakovať. Počas dojčenia som pochopila, že to nie je najpríjemnejšie a najjednoduchšie sa kdekoľvek obnažovať, obzvlášť teda po mojom pôrode v novembri. Zistila som, že tu chýba pekné, vkusné a funkčné oblečenie na dojčenie, bez šialených vzorov, ktoré sú to posledné, čo som si chcela na seba v tom období obliekať. Ďalšia vec, ktorá do toho vstúpila, bola moja skúsenosť s náročným pôrodom, po ktorom som si uvedomila, že my sme naozaj superhrdinky v tom, čo sme schopné zvládnuť, aby sme priviedli na svet nový život. Preto som chcela do svojho projektu vložiť aj nejaký pozitívny odkaz pre ženy – matky, také to potľapkanie po pleci za dobre vykonanú prácu. Takto teda vznikol koncept na oblečenie na dojčenie, ktorý som začala rozvíjať. No už po pár stretnutiach s krajčírkou a objednávkach materiálov som si uvedomila, že je to pre mňa samú dosť veľké sústo…

Zuzana: Ja som v tej dobe už mala fungujúcu značku Just Love, v rámci ktorej som sa chcela viac venovať oblečeniu pre deti. Tak sme sa o tom s Evou rozprávali, ja som jej v nejakých veciach radila a zrazu sme si obe uvedomili, že by sme to vlastne celé mali robiť spolu.

Eva: Potom už to nabralo rýchly spád, teda až na to, že bola korona. Takže sme riešili situácie, kedy látka neprišla načas, nevedeli sme sa stretnúť s krajčírom, pretože bol v inom okrese a cestovať medzi okresmi bolo vtedy zakázané. Chodievali sme spolu kočíkovať na cintorín, ktorý bol na rozdiel od Medickej záhrady otvorený a tam sme podohadovali kopec vecí. Stretnutia s dodávateľmi látok sme mali na lavičke vonku v respirátoroch a podobne. Bolo to celkom šialené.

Zuzana: No stále to bolo rýchlejšie, než bez akéhokoľvek zázemia, lebo ja som už mala kontakty a skúsenosti vďaka Just Love.

Kedy ste teda spustili e-shop?
Eva: E-shop sme nakoniec spustili 29. novembra 2020.

Zuzana: Chceli sme to stihnúť v novembri, aby to sedelo s názvom. Ten odkazuje na mesiac, v ktorom sme sa obe stali mamami.

Dnes už máte aj kamenný obchod.
Zuzana: Áno, ten sme otvorili v októbri minulého roka.

Vie si už na seba Tender November zarobiť alebo máte aj iné práce?
Zuzana: Na seba si zarobiť vie, no nám z toho zostávajú skôr také drobné.

Eva: Ja stále pracujem na polovičný úväzok pre Curaprox.

Zuzana: Ja mám stále aj Just Love, hoci je to teraz skôr taký spiaci projekt. No je fajn, že do Tender November už nemusíme investovať ďalšie peniaze. Finančný vklad sme dali iba na začiatku a odvtedy to funguje.

Slogany na našich tričkách sú inšpirované reálnymi situáciami.

Váš úplne prvý produkt bolo tričko na dojčenie?
Eva: Áno, tam boli štyri dizajny, nočné košele a detské overaly. To bola prvá kolekcia, skôr taká na doma, keďže sme vtedy veľa času trávili doma.

Máte aj krajčírsky background?
Zuzana: Nie, ja som sa kedysi tiež venovala grafickému dizajnu a potom som dlho pracovala v reklamnej agentúre, takže obe pochádzame z marketingového prostredia. Vďaka Just Love ale trochu šiť viem, absolvovala som krajčírsky kurz a mám aj vlastný šijací stroj.

Eva: Minulý rok som si aj ja urobila taký malý kurz, aby som nebola úplne mimo. Takže mám aj šijací stroj a šijem veci pre myšičky do domčeka. Ale určite by som si netrúfala ušiť niečo do predaja.

Predpokladám, že je to stále výhoda mať tieto znalosti pri vašej práci, napríklad keď zadávate veci do výroby pre krajčírky.
Eva: Určite áno, ale my to už v tej teoretickej rovine ovládame.

Zuzana: Hlavne je výhodné, keď používaš odborné slovíčka v komunikácii s krajčírkami, to hneď prelomí ľady.

Spolupracujete s viacerými krajčírskymi dielňami v okolí Bratislavy?
Zuzana: Robíme s niekoľkými dielňami po Slovensku. Historicky ich bolo tak šesť až sedem, teraz máme tri, s ktorými spolupracujeme pravidelne a dúfame, že onedlho budú štyri. Máme jednu pani krajčírku, ktorá je nám veľmi blízko. Máme veľkú dielňu, kde zadávame výrobu na stovky kusov, to je náš hlavný produkt, teda tričko na dojčenie. To ani nevedia hocikde ušiť. Napríklad na náš zips nemajú všade stroj, aby bol dobre spravený. Potom sú tam ešte menšie dielne na iné produkty.

Ako teda prebieha váš kreatívny proces pri vývoji nových produktov?
Eva: Na začiatku je idea a väčšinou aj referencia, z ktorej chceme vychádzať. Častokrát je to kus odevu, ktorý chceme prispôsobiť na dojčenie, takže spolu s krajčírkami hľadáme spôsoby, ako to spraviť a z akého materiálu. Dnes už vieme, ako veci fungujú po technickej stránke a dokážeme aj vopred odhadnúť, čo by mohlo fungovať.

Kto vymýšľa slogany na tričkách?
Eva: Tie sú zo života, inšpirované reálnymi situáciami a problémami, s ktorými sme sa obe ako dojčiace matky stretávali. Takže sú od nás oboch.

Ja som veľká fanúšička vašej vizuálnej identity a farieb, ktoré používate. Identitu ste si tiež vymysleli samé?
Eva: Áno, ja som to navrhla a Zuzka doladila. Ružová a červeno-oranžová farba tam však boli odjakživa, úpravy sme robili len minimálne.

Zuzana: Nie je to úplne tradičná kombinácia farieb, ktorú by človek videl na každom kroku. A my sme chceli niečo ženské a zapamätateľné.

Kde beriete inšpiráciu?
Eva: V živote, v zážitkoch s našimi deťmi. Na začiatku to vychádzalo z našich potrieb, kedy sme vymýšľali veci podľa toho, čo nám samým chýbalo. Dnes už do toho ako ďalší zdroj prichádzajú aj spätné väzby od zákazníčok. Sčasti aj preto, že my samé už nedojčíme, no máme okruh zákazníčok, s ktorými spolupracujeme. Napríklad s nimi fotíme naše kolekcie, lebo sa už trochu poznáme a vieme, že majú k našej značke dobrý vzťah. Nerady by sme mali fotky s nejakým neznámym človekom, ktorý len príde, nafotí na sebe veci a odíde a vlastne s nami a našou filozofiou nemá nič spoločné. Samozrejme, aj tým, ako sme my a naše deti rástli a postupne sme prestali dojčiť, tak sme začali robiť aj viac vecí, ktoré nie sú na dojčenie, ale skôr pre maminy, ktoré sa vracajú do práce.

Máte aj množstvo spoluprác s inými značkami.
Eva: Áno, máme v tejto oblasti veľa priateľov. V tomto je skvelý aj Urban Market, vždy sa tešíme na stretnutia tam – nielen so zákazníkmi, ale aj s predajcami. Mnohí z nich sú už naši kamaráti a vždy sa tešíme na to, vedľa koho budeme tento raz predávať. Rozprávame sa, sharujeme drinky, jedlo a tak, je to pre nás skoro až taký tábor.

Tak nám povedzte niečo o spoluprácach, napríklad ako vznikol sprchovací gél s Mylo alebo kardigán s Moe.
Eva: To opäť vyšlo z našich potrieb, ktoré sme chceli vyriešiť. Vždy spolupracujeme so značkami, ktorých predstavitelia sú zároveň naši priatelia. Takže bolo prirodzené spojiť sa napríklad s Barb z Mylo.

Zuzana: V prípade žakárového kardigánu s Moe je to zaujímavé tým, že je to jediný žakárový kardigán tohto druhu na Slovensku. Naše krajčírstva sú zvyknuté na jednofarebné žakárové vzory, my sme prišli s viacfarebným a teda bol to aj dlhý proces, kým zistili, ako to robiť, aby to spolu vo výsledku sedelo. A bolo to aj riadne drahé. Takže je prvý a asi aj posledný.

Eva: No páči sa nám tá synergia, ktorá pri spoluprácach vzniká. Vždy nás spozná niekto nový a naopak to platí tiež. K tomu vzniká nový, unikátny produkt. Rovnako to funguje aj s naším obchodíkom, kde sme vytvorili selekciu produktov od našich kamošov a tieto produkty sa dopĺňajú. Keď sem príde niekto nakúpiť pre svoje dieťa, vieme ich zladiť, obliecť od hlavy po päty, od Diobo až po Moe. Veľmi sa mi páči, že im vytvárame rovno celé outfity. Nemáme tu značky, ktoré si konkurujú, ale ktoré sa dopĺňajú a všetko je to slovenská, lokálna výroba. Vieme sa za to postaviť, páčia sa nám dizajny a funguje to aj predajne.

Zuzana: A sami ich nakupujeme, naše deti nosia vlastne iba tieto značky. Tak to bolo ešte predtým, ako vznikol obchod. Všetko, čo tu predávame, máme otestované a my samé to používame.

Bavili sme sa tu o dojčiacich tričkách, aj veciach pre deti, no vy vyrábate aj pre mužov.
Zuzana: Áno, ale v minimálnej miere. Je to otvorený segment, v ktorom nepôsobí veľa značiek, no je to dané nákupným správaním. Nie je o to taký záujem, takže aj u nás je to v prioritách na poslednom mieste. No boli by sme rady, keby sa to zmenilo.

Eva: Chceli by sme sa tomu venovať aj viac a nielen mužom. Máme napríklad aj kolekciu pre babičky.

Potom, čo privedú na svet dieťa, si mnohé ženy začnú viac uvedomovať dopad samých seba na prostredie.

Predstavte nám bližšie v čom spočíva udržateľnosť Tender November?
Zuzana: Používame hlavne prírodné materiály. Z veľkej časti je to bavlna, tú máme vždy GOTS certifikovanú. Pracovali sme aj s ľanom, no z toho sa teraz stal trend, tak u nás išiel paradoxne do úzadia. Vzniklo tam veľa konkurencie s inými značkami, takže sme sa rozhodli sústrediť na iné, alternatívne materiály. Aktuálne máme v kolekcii bambusové froté, používame aj Tencel vyrábaný v Dánsku.

Eva: Tencel je zaujímavý, lebo existujú rôzne spôsoby jeho spracovania. Niekedy sa správa ako bavlna, inokedy pripomína skôr ľan. Vieme s ním pracovať na rôzne spôsoby. No zároveň je to nákladný materiál. Náš je certifikovaný európsky Tencel vyrábaný z eukalyptovej buničiny spôsobom, ktorý je rešpektujúci k prírode. Takže už jeho obstarávacia cena je vysoká. Preto väčšinu Tencelovej kolekcie vyrábame ako pre-order, aby sme sa vyhli nadvýrobe.

Spomínali ste GOTS, aké ďalšie certifikáty majú materiály, s ktorými pracujete?
Eva: Mali sme kadečo, aj super drahú látku na jeden dúhový projekt s toľkými certifikátmi, že väčšinu ani my nepoznáme. Ale taký základ sú OEKO-TEX®, potom GOTS, OCS a Lenzing product license, ďalej EcoVero Tencel, čo znamená, že jeho výroba podlieha zvýšeným kritériám, než je štandard a množstvo ďalších.

Bola udržateľnosť atribútom, ktorý si od začiatku vnímala ako súčasť značky?
Eva: Určite áno. My sme už v Curaproxe fungovali ako zero-waste office. Doma tiež triedime odpad, snažíme sa žiť skromnejšie, nenakupovať veci, ktoré nepotrebujeme, minimalizovať plasty, fungovať čo najviac bez obalov. Takže áno, bolo to pre mňa dôležité. Zároveň je jasné, že ako malá, lokálna značka nemôžem konkurovať fast-fashion gigantom, čiže aj v tomto smere bolo jasné, že potrebujem zákazníkom ponúknuť iný prístup. Zároveň si myslím, že potom, čo privedú na svet dieťa, si mnohé ženy začnú viac uvedomovať dopad samých seba na prostredie. Začnú byť obozretnejšie aj vo svojom nákupnom správaní.

Zuzana: Sú to princípy, z ktorých my nechceme popustiť. Šetrný, prírodný materiál, lokálna výroba, kvalitné prevedenie, aby to vydržalo a príjemne sa to nosilo.

Eva: Pritom je to tá drahšia a náročnejšia cesta. Bolo by oveľa jednoduchšie šiť niekde vo veľkých množstvách a za lacno. My sme to však už od začiatku chceli robiť inak. Naše úplne prvé krajčírstvo bola sociálna dielňa, ktorá zamestnávala ženy, ktoré mali inak problém nájsť si prácu – boli to matky samoživiteľky, prípadne onkologické alebo iné pacientky. Chceli sme dať našej značke aj takýto rozmer. Bohužiaľ, to prevedenie nebolo dostatočne kvalitné.

Zuzana: Ony vtedy len začínali, tak možno sa to časom zlepšilo. No dopočuli sme sa, že nedávno táto dielňa skončila. Pritom my by sme veľmi rady išli aj v budúcnosti do takejto spolupráce, ak nie s celou kolekciou, tak aspoň s jej časťou.

Eva: Niečo meniť, keď už je to rozbehnuté ako v našom prípade, je ale celkom problém. Sme v odvetví, ktoré sa mení sezónne, nemôžeme iba tak všetko stopnúť a začať to od piky prekopávať. No snažíme sa v tomto stále zlepšovať, teraz ideme práve testovať jednu novú dielňu. Uvidíme, kam nás to posunie. Každopádne, nielen ekologický, ale aj sociálny aspekt je pre nás dôležitý a robíme to najlepšie, ako vieme.

Ako fungujú kolekcie, ktoré vyrábate na základe predobjednávok?
Eva: Predobjednávky máme pri oblečení z drahších materiálov, ako už spomínaný Tencel. Nerobíme to pri všetkom, keďže je to operatívne veľmi náročné. Pre porovnanie, pri bežnej kolekcii si povieme, čo chceme, máme strih, máme materiál, zadáme počty, v dielni to vyrobia, my to nafotíme a predávame, vybavené. Naproti tomu pri pre-order kolekcii si povieme, čo chceme, máme materiál na protypy, ktoré musíme najskôr otestovať, lebo to nie je štandardná bavlna pri ktorej vieme, čo očakávať.

Zuzana: Len teraz máme na sklade Tencel v troch úpravách a každá má úplne iné vlastnosti. Jedno je pletenina, druhé pripomína satén a tretí má zase super štruktúru, ktorú sme napríklad chceli použiť na nohavice, no zistili sme, že sa tomu rozchádzajú švy na kritických miestach. Toľko konkrétny príklad k testovaniu.

Eva: Keď to teda otestujeme a úspešne sa dopracujeme k finálnemu strihu a materiálu, tak nafotíme prototypy, ktoré nahodíme na e-shop a propagujeme. Následne objednáme látku a zadáme výrobu do dielne na už konkrétny počet artiklov, ktoré si ľudia v istom časovom úseku objednajú. Tu prichádza ďalšia komplikácia oproti štandardu, a tou je načasovanie. Niekedy nám látka príde behom troch dní, inokedy behom troch týždňov a nevieme to ovplyvniť. Následne tam vzniká tlak na krajčírku, aby stihla oblečenie ušiť v termíne. Už sme mali aj situáciu, kedy nám krajčírka ochorela a dostali sme sa do sklzu. Niektoré objednávky nám zákazníčky kvôli tomu zrušili. Je to náročné logisticky aj emocionálne.

Zuzana: A aj komunikačne. Vyberajú si tam nielen druh oblečenia, farbu, veľkosť, no častokrát k tomu pribudnú aj ďalšie požiadavky na personalizáciu. Niekto si k tomu praje opasok, iná zákazníčka potrebuje dlhšie nohavice, lebo je vysoká, ďalšia si vôbec neželá rukávy. Už sa nám stalo, že nám z toho začali vznikať úplne nové strihy.

Eva: Náročné je to aj pre krajčírku. Keď robí desať rovnakých kusov oblečenia, tak si to naskladá na seba, nastrihá a šije. Keď je každý kus iný, tak to všetko strihá po jednom kuse, prevlieka nite, celé sa to nepomerne predlžuje a je to náročnejšie aj na koncentráciu, aby sa nestala chyba.

Zuzana: A hlavne, neušije to hocikto. Dielne sa špecializujú, nevedia všetky pracovať so všetkými materiálmi. Na tieto špeciality máme teraz jednu konkrétnu krajčírku, ktorá je zhodou okolností mama s domácou dielňou.

Eva: Nás to ale zase teší, lebo týmto podporujeme niekoho konkrétneho. Môžeme ľuďom povedať, že toto šila Anička, nie je to anonymný kus oblečenia. Hoci z hľadiska zárobku pre nás je to najhorší artikel.

A to ešte ponúkate aj personalizovanú výšivku!
Eva: Áno,máme aj super výšivkárov. Tam to ale funguje na princípe, že im zadávame do výroby veľký objem vecí v rámci hlavnej kolekcie. Preto sa s nimi vieme dohodnúť aj na niekoľkých kusovkách, kedy upravujeme výšivku na základnom tričku. Opäť je to však služba, ktorá nie je zaplatená, no máme z toho radosť.

Mne z toho celého vychádza, že vy ste naozaj šťastné, že to robíte!
Zuzana: To je pravda, sme šťastné, že to robíme. Veľmi nás to baví.

Eva: Najviac sme šťastné, keď nám potom píšu spokojné zákazníčky, ktoré sa napríklad na ihrisku spoznali vďaka našim veciam. Jedna mala tričko Mamasté, druhá Momstop, tak sa na seba usmiali a hneď sa dali do reči. Sú z toho milé interakcie a vzniká nám komunita.

Riešite aj opravu odevov?
Zuzana: Áno, ponúkame to. Minule sme si však uvedomili super vec ohľadne našich tričiek na dojčenie. Odkedy nepoužívame cvoky, ale len zipsy, tak na tieto zipsy sme nemali jedinú reklamáciu. Pritom sme predali stovky týchto tričiek a tie zipsy sú naozaj namáhané. Veľmi nás potešilo čo to hovorí o ich kvalite.

Eva: Aj v tom je ich udržateľnosť. Dva roky to tričko nosíš a perieš prakticky denne a stále je použiteľné. Niektoré ich potom ešte aj ďalej predajú. Naozaj sa to nedá porovnať s fast-fashion.

Z 99,9% máme milé zážitky so zákazníkmi.

Keby ste si mali spätne dať radu do svojich začiatkov, čo by to bolo?
Zuzana: Nerobiť s textilom! 😀

Eva: Naozaj, radšej vyrábať šperky alebo niečo iné, drobné. Ťahať tie krabice s oblečením na markety, veľakrát aj kade-tade po schodoch, je celkom úmorné. Potom prídu baby z Fraela s dvomi kufríčkami a ja sa pýtam, kde sme spravili chybu. 😀 Samozrejme, že nás to celé baví, no ide o naozaj náročný a nevďačný segment.

Chceli ste to už niekedy vzdať?
Zuzana: Áno, už veľakrát.

Eva: Možno aj každý druhý týždeň.

A čo vás z toho rozpoloženia potom vždy potiahne von?
Zuzana: Potiahneme jedna druhú a potiahnu nás zákazníčky a ich pozitívne reakcie. Stačí nám málo, aby sme sa dokázali opäť pozdvihnúť na duchu.

Eva: Hlavné je neísť do toho s vidinou zárobku, ale mať aj hodnotovú víziu. Je úžasné, že na to, aké je to náročné a ako ťažko sa dá s malými značkami prežiť, sú tu stále ľudia, ktorí to bez kompromisov robia. Aj keď na tom netrhnú vilu niekde na Kolibe.

Ako sa tu rozprávame o vašich princípoch a hodnotách, tak uvažujem, či už vás niekedy oslovila nejaká väčšia firma s tým, že by chcela Tender November podporiť v rámci svojej CSR stratégie?
Zuzana: Nie, ale sme tomu otvorené. No zároveň je pravda, že sa len veľmi málo venujeme B2B. Chceli by sme viac, no nevychádza nám čas.

Eva: No nejaké spolupráce už máme za sebou. Čo by som spomenula ako super skúsenosť boli tričká pre ksebe.sk. Mohli si objednať polotovar za pár drobných a dať ho potlačiť, no oni išli radšej do spolupráce s nami. Na konci dňa sme dostali spätnú väzbu, ako tie tričká milujú, že im lepšie sedia, nekrútia sa švy, aká je tá bavlna príjemná na tele a vlastne to za tú cenu naozaj stálo.

Zuzana: My sme potom od nich dostali pre naše zákazníčky kupón s 15 % zľavou na sedenie u psychológia. Tento typ spolupráce sa nám veľmi páčil.

Aký ste mali najmilší zážitok so zákazníčkami?
Zuzana: My ich máme veľmi veľa, máme super zákazníčky.

Eva: Veľa je takých, kedy sa kamarátky spoznali práve cez naše tričká. Alebo máme zákazníčku, ktorá si kúpila naše tričko na dojčenie, ešte ani tehotná nebola, tak sa jej páčilo. A medzičasom už je z nej mama. Nedávno nám prišla objednávka s takým odkazom, že sme tu obe slzili od dojatia.

Zuzana: Tešia nás aj staromestské babičky, ktoré chodia k nám do obchodíku, tie sú veľmi zlaté.

Je krásne počuť v aktuálnej spoločenskej situácii, že tu stále vedia byť ľudia k sebe milí a dobrí.
Eva: Jednoznačne áno, my máme naozaj asi 99,9% takýchto zákazníkov.

Čo kultúrne by ste odporučili našim čitateľom?
Zuzana: Ja som bola nedávno už druhýkrát na Bienále umenia v Benátkach a potvrdila som si, že pre mňa je to to najlepšie umenie. Už sme si s mužom povedali, že budeme chodiť pravidelne a spravíme si z toho tradíciu. Takže toto je môj tip.

Eva: Ja by som povedala, že je dôležité cestovať a spoznávať iné kultúry. Otvárať si obzory. Ja veľmi rada navštevujem rôzne concept stores, to si vždy so Zuzkou posielame fotky. Rada a veľa si online prezerám typografiu, architektúru, interiérový dizajn. Inšpirujú ma farebné kombinácie. A ešte galérie, tie ma nabíjajú nápadmi a kreatívnou energiou.

Tender November je odevná značka známa najmä – no nielen – svojimi vkusnými a praktickými kúskami pre dojčiace mamy. Založili ju Eva a Zuzana, dve šikovné kreatívne ženy, ktoré spojilo nielen materstvo, ale aj spoločný vkus a chuť spraviť niečo pekné pre seba aj svoje okolie. Ich prvé stretnutie malo trvať hodinu, no boli z toho hneď štyri. „Doma som svojmu mužovi vravela, že som nikdy nestretla osobu, ktorá by mi bola takto podobná,“ okomentovala začiatok ich priateľstva Zuzana. To sa písal rok 2020 a celý svet spomalila pandémia. Dnes už však majú baby vybudovanú úspešnú značku oblečenia pre mamy aj ne-mamy, vlastný obchodík v širšom centre Bratislavy a veľké plány do budúcnosti.

Concept store Tender November & Friends sa nachádza na Májkovej 2 v Bratislave a okrem produktov Tender November tu nájdete aj Diobo, Mylo, Moe, Just Love, …

V ponuke Tender November nájdete:

  • bavlnené tričká a mikiny na dojčenie aj bežného strihu
  • detské oblečenie
  • šaty, sukne, topy a ďalšie kúsky z Tencelu – na predobjednávku
  • kozmetiku Wellmess
  • ďalšie krásne a praktické kúsky pre rôzne vekové kategórie
Stále málo? Ďalšie články nájdeš tu:

Mohlo by vás zaujímať

mini in: terezine

Terézia Tomková tvorí autorské grafiky pod vlastnou značkou terezine. V tvorbe používa geometrické tvary a farebnosti, ktoré poľahky doplnia rôzne typy interiérov. Svojím grafikám však navyše dáva aj skryté významy, ktorými si získava srdcia zákazníkov.

Čítať viac

Zuzana Kubánová z PART: Nenašli sme vhodného výrobcu, preto si produkty vyrábame vo vlastnej dielni.

Vždy nás poteší, keď na Urban Markete predstavíme nové, neopozerané značky a môžeme tak nielen podporovať nováčikov na dizajnérskej scéne, ale aj udržiavať návštevníkov v napätí, čo nepoznané tu tento raz objavia. No rovnako dôležité sú pre nás aj značky, ktoré odolali skúške času a podarilo sa im dozrieť, rozvíjať remeslo, kreativitu a stať sa stálicami našej dizajnérskej scény.
Jednou takou značkou je PART, ktorá je s nami od svojho vzniku v 2017, hoci pamätníci si možno spomenú ešte aj na jej korene v značke POPULAR. PART odkazuje na mesto svojho vzniku, ktorým je Partizánske. Dušou značky je Zuzana Kubánová, textilná a produktová dizajnérka, s ktorou vám prinášam príjemný septembrový rozhovor.

Čítať viac

Zimný Urban Market mieri do bratislavskej Novej Tržnice

Koniec roka sa nezadržateľne blíži a to znamená jediné – čaká nás ďalšia edícia Urban Marketu a my sa opäť s vami stretneme na novom mieste! Tentokrát spoločne objavíme a ovládneme Novú Tržnicu na Trnavskom mýte v Bratislave. Poznáte príbeh tejto ikonickej budovy?

Čítať viac