REGISTRÁCIA SPUSTENÁ

Informácie pre predajcov

Urban Market 2025 (Spring Edition)

Máj, lásky a Urban Marketu čas! Jarná edícia klope na dvere a my vás pozývame prezentovať vašu autorskú tvorbu na miesto, ktoré vyvolalo nejednu nákupnú horúčku. Miesto, ktoré je významné svojou výnimočnou architektúrou a bez ktorého si centrum Bratislavy už nevieme predstaviť. Prvýkrát sa stretneme v priestoroch ikonického obchodného domu OD Bratislava na Kamennom námestí.

Jarná edícia už tradične prinesie dizajnovú zónu so širokým kurátorským výberom lokálnej módy, módnych doplnkov, šperkov, prírodnej kozmetiky, kníh či umeleckej tvorby, doplnenú o zaujímavý sprievodný program pre deti aj dospelých.

Neváhajte, pridajte sa k nám a staňte sa súčasťou tejto jarnej zaláskovanej edície.

Tešíme sa na vás.

MIESTO KONANIA:
Kamenné Námestie 1/A, 811 08 Bratislava

DÁTUM KONANIA:
23. – 25. 05. 2025

TÉMA: LÁSKA
LÁSKA je jedinečná, je to niečo, čo prežívame, čo cítime, čo nás presahuje. Je to základná ingrediencia života. Nie je to len cit, ale aj rozhodnutie, čin, energia, ktorá premieňa všedné na výnimočné.

Láska je primárnou ľudskou potrebou, preto sa stala jedným z najrozšírenejším námetom v umení. Umelcov inšpirovala už odpradávna – vznikali vďaka nej obrazy, sochy, paláce, básne, romány, divadelné hry, neskôr filmy a hudba. Láska je tak silná, že dokonca prepisovala dejiny.

Láska však nie je len námetom v umení, ale aj hnacou silou samotnej tvorby. Vďaka nej tvoríme s vášňou k obľúbenému materiálu či technike. Tvoríme s rešpektom k remeslu, ručnej práci a lokálnej tradícii, s ktorou sme vyrastali a chceme ju zachovať. Tvoríme s trpezlivosťou, lebo veci sa vždy nevyvíjajú tak, ako by sme chceli, alebo jednoducho trvajú o čosi dlhšie. Tvoríme s vnútorným naplnením, pretože sa môžeme vyjadriť a realizovať naše idey. Tvoríme s nadšením, pretože sa nič nevyrovná pocitu, keď si zákazníčka či zákazník nesie domov s radosťou nami s láskou vyrobený kúsok.

Tento rok si na Urban Markete pripomenieme, že láska nie je len abstraktný koncept – je to niečo, čo každodenne vkladáme do vecí, ktoré tvoríme, a do vzťahov, ktoré budujeme. V čase, keď sa svet polarizuje, keď sa rozdiely prehlbujú, keď sa napätie v spoločnosti dá krájať, ukážme spoločne, že svet potrebuje viac lásky – v medziľudských vzťahoch, v komunitách, v tvorbe, v prístupe k prírode a v neposlednom rade aj k nám, k sebe samým. 

MIESTO KONANIA: OD BRATISLAVA
OD BRATISLAVA na Kamennom námestí je už neodmysliteľnou súčasťou Bratislavy. Tento moderný komplex nenávratne zmenil nielen centrum hlavného mesta, ale aj spôsob, akým ľudia nakupovali.

Rajmund Müller (zdroj: archiweb.cz, fotografia pochádza z AA20 - Archívu architektúry 20 storočia, Oddelenia architektúry ÚSTARCH SAV v Bratislave)

Ikonický areál navrhol jeden z najvýraznejších predstaviteľov neskorej moderny na Slovensku – architekt Ivan Matušík. Projekt bol realizovaný v etapách, samotný obchodný dom bol postavený v rokoch 1964 až 1968 (susediaci Hotel Kyjev bol dokončený v roku 1973). Autor sa sústredil na hranolové objemy, pričom architektonickú jednotu podporil jednotným obkladovým materiálom – doskami zo spišského travertínu. Vďaka odvážnej konštrukcii a kvalitným detailom sa obchodný dom zaradil medzi najvyššie hodnotené diela na Slovensku z tohto obdobia. Práve za toto dielo udelili Ivanovi Matušíkovi v roku 1969 Cenu Dušana Jurkoviča.

Vtedajší Prior sa stal prvým obchodným domom v Československu, ktorý ponúkal kompletný sortiment pod jednou strechou na najväčšej predajnej ploche (12 000 m² vrátane spojovacej budovy). Zákazníci si mohli prvýkrát vyskúšať bezpultový predaj – tovar ste si mohli vziať sami a obzrieť si ho aj bez pomoci predavačky.

Budova lákala svojich zákazníkov nielen na široký výber tovaru, ale aj na mnohé zaujímavé dizajnové prvky. Asi najväčšou atrakciou boli eskalátory, prvé na Slovensku! Mnoho ľudí chodilo do Prioru najmä kvôli nim, len tak sa povoziť.

Už samotné slávnostné otvorenie 20. 11. 1968 predpovedalo úspešnosť nového obchodného domu – v tento deň museli štyri vojenské vozidlá vytvoriť pre rozvášnený dav koridor a usmerňovať ich pohyb – vtedajší Prior totiž navštívilo okolo 40-tisíc ľudí, ktorí tu spolu minuli vyše 5,5 milióna korún.

Odvtedy už ubehlo takmer 60 rokov, no budova nestratila svoju funkciu a stále funguje ako obchodný dom, dnes už pod názvom OD Bratislava. Okrem nákupov, služieb a gastra si tu však v posledných rokoch našla miesto aj kultúrna scéna – do priestorov tejto ikonickej budovy sa presťahovali obľúbené bratislavské podniky a kultúrne centrá.

OD Bratislava na Facebooku | www.odbratislava.sk

Bratislava Design Week 2024 | otvorenie | OD Prior

URBAN MARKET
Urban Market je jedinečným, kultúrno–spoločenským podujatím, ktoré v sebe spája živý dizajnový trh súčasnej umeleckej a kreatívnej tvorby, prezentáciu lokálnej autorskej profesionálnej módy, dizajnu a umenia, ako aj pestrý sprievodný program, kreatívne aktivity a tvorivých ľudí z rôznych odvetví umenia v jednom čase na jednom mieste.

Prehrať video

REGISTRAČNÉ PODMIENKY:

  • Registrácia prebieha do 31. 03. 2025.
  • Registračný online formulár, ktorý je potrebné vyplniť, nájdete nižšie na tejto stránke.
  • K dispozícii je miesto pre limitovaný počet vystavovateľov. Účasť podlieha výberu, ktorý má na starosti organizátor podujatia. Po výbere zaregistrovaných vystavovateľov bude každý registrovaný záujemca kontaktovaný s rozhodnutím.
  • Vyjadrenie o akceptovaní alebo neakceptovaní bude zaslané do  13. 04. 2025.
  • Pri prihlasovaní je potrebné zaslať oskenované a podpísané požadované dokumenty, aby sme pre vás mohli vyžiadať povolenia na predaj (v prípade nejasností a otázok sa na nás môžete obrátiť prostredníctvom emailu).
  • Pre splnenie podmienok registrácie je potrebné, aby každý vystavovateľ zaslal naskenované PDF dokumenty najneskôr do 18. 04. 2025 na email: info@urbanmarket.sk.
  • Vyplnením a odoslaním registračného formuláru súhlasíte s registračnými podmienkami, povinnosťami vystavovateľa a okolnosťami poskytnutia prezentačného priestoru.

POVINNOSTI PREDAJCU:

  • Poslať reprezentatívne fotografie svojich produktov alebo naštylizovaných produktov prostredníctvom registračného formulára alebo do emailu.
  • Rešpektovať otváracie hodiny Urban Marketu a neodchádzať skôr zo svojho predajného miesta.
  • Deinštalovať svoje predajné miesto/stánok v čase inom, ako je určené v koordinačných informáciách
  • Predajca je povinný zúčastniť sa predaja počas všetkých dní alebo poslať svojho zástupcu.

AKO ORGANIZÁTOR:

  • Nezodpovedáme za to, či máte registračnú pokladnicu alebo nie. Nenesieme zodpovednosť pri daňovej kontrole. Nezodpovedáme ani za licencie, ktoré sú potrebné pre vaše produkty.
  • Po potvrdení registrácie pošleme akceptovanej značke faktúru na emailovú adresu uvedenú v registrácii, kde budú všetky potrebné údaje na úhradu.
  • Všetky potrebné informácie dôležité k tomu, aby sa predajca mohol zúčastniť Urban Marketu, obdržia prijatí predajcovia v dostatočnom predstihu.
  • Organizátor má právo na akúkoľvek zmenu v registračných podmienkach, ktorú bude konzultovať s potvrdenými predajcami.

Ak máte akékoľvek otázky, môžete ich smerovať na info@urbanmarket.sk alebo +421 904 328 902 (kurátorka Nikola Luzárová).

Podmienky a poplatky

Stiahnite si potrebné formuláre

Graphic Kit

REGISTRAČNÉ POPLATKY:
Registračný poplatok zahŕňa zabezpečenie prezentačného miesta do užívania schopného stavu, zabezpečenie administratívnych povolení pre predaj, osvetlenie prezentačných priestorov a chodieb, propagáciu, 3x vstupenku pre vystavovateľa, stráženie objektu, elektrickú energiu, zabezpečenie sociálnych zariadení, zabezpečenie čistoty priestoru.

CENNÍK PREZENTAČNEJ PLOCHY:
V prezentačnej ploche nie sú zarátané ostatné doplnkové služby ako stolík, stolička a podobne.

  • Klasické predajné miesto 2 x 2m: 250€
  • Klasické predajné miesto 2 x 4m: 480€ (jedna značka – dve predajné miesta vedľa seba)

Nie je možné prihlásiť sa iba na jeden deň – je potrebné prihlásiť sa na celú dobu konania podujatia (3 dni).

CENNÍK OSTATNÝCH SLUŽIEB:

  • Zapožičanie stola (1ks): 30
  • Zapožičanie stoličky (2ks): 15€
  • Zapožičanie štendra (1 ks): 30€

Odber elektrickej energie nad 0,5 kw bude spoplatnený podľa dohody.

VJAZD AUTOM, PARKOVANIE A ZÁSOBOVANIE:

Vjazd autom k zásobovacej trase do priestoru, v ktorom sa bude konať Urban Market, je cez platené parkovisko OD Bratislava. Prevádzkovateľom parkoviska je Obchodný dom Bratislava, s.r.o. a je potrebné dodržiavať ich prevádzkový poriadok. Registračný poplatok nezahŕňa poplatky za parkovanie, resp. vjazd. Poplatky:

  • Bezplatné parkovanie 30 minút 1x denne
  • Každá začatá hodina: 3,00€ (noc aj víkend)
  • Maximálna denná sadzba: 30,00€
  • Strata lístka: 70,00€
  • Uvedené ceny sú s DPH
  • Cenník parkovania na stiahnutie tu

STORNO PODMIENKY:

Pri zrušení účasti si organizátor vyhradzuje právo účtovať predajcovi alebo vystavovateľovi storno poplatok, ktorý pokryje doposiaľ vynaložené náklady spojené s organizáciou a propagáciou podujatia a predajcu/vystavovateľa.

Výška storno poplatku:

  • 50 % z uhrádzanej sumy (zrušenie účasti v termíne do 02. 05. 2025)
  • 100 % z uhrádzanej sumy (zrušenie účasti od 02. 05. 2025)

Registračný formulár

Tento formulár je prvým krokom registrácie. Po jej ukončení bude prebiehať výber značiek a následné kontaktovanie vybraných značiek. Ak vaša značka nebude súčasťou výberu, budeme vás o tejto skutočnosti vopred informovať.

Odoslaním registračného formulára potvrdzujete, že ste sa oboznámil/a so znením Registračných podmienok a zároveň akceptujete tieto Registračné podmienky a poplatky s nimi spojené. Súčasne sa zaväzujete poskytnúť organizátorovi včas a všetky podklady, potvrdenia a formuláre potrebné na vybavenie povolení súvisiacich s predajom na podujatí Urban Market 2025 (Spring Edition). O doplnenie potrebných dokumentov vás budeme včas informovať prostredníctvom emailu. Ak máte akékoľvek otázky ohľadom registrácie, neváhajte nás kontaktovať na info@urbanmarket.sk.

Odoslaním registračného formuláru ďalej potvrdzujete, že ste sa oboznámil/a so znením Zásad spracovávania a ochrany osobných údajov, podľa ktorých prevádzkovateľ Čerstvé Ovocie, n.o., so sídlom Majerníkova 3008/16, 841 05 Bratislava, spracováva vaše osobné údaje uvedené v registračnom formulári, ktoré ste mu poskytol/a na účely vybavenia Žiadosti o povolenie na predaj na trhovom mieste.

Na uploadnutie dokumentov odporúčame využiť služby: Google Drive, Wetransfer, Dropbox.

Právnická osoba alebo fyzická osoba – oprávnená na podnikanie (tieto doklady sú potrebné k vybaveniu povolenia na predaj od Bratislava – Staré mesto)

  1. Sken splnomocnenia, že môžeme konať vo vašom mene v tejto záležitosti (nie je potrebné overiť notárom)
  2. Sken podpísanej žiadosti F3 pre právnické osoby a fyzické osoby oprávnené na podnikanie (Žiadosť FO podnikateľ PO)
  3. Sken dokumentu, ktorým bol pridelený kód virtuálnej registračnej pokladnice / fotokópiu identifikačného balíčka zverejneného v e-kasa zóne podnikateľa, na ktorom sú uvedené identifikačné údaje podnikateľa a pridelený kód „ORP“ / fotokópiu pokladničného dokladu obsahujúceho QR
  4. Výpis z ORSR alebo Živnostenský list
  5. Doklad o pridelení DIČ (ak vám bolo pridelené)
  6. Povolenie od hygieny (v prípade, že predávate tovar, ktorý si to vyžaduje)
  7. Pri subjektoch, ktoré nepoužívajú DKP (daňový kód pokladnice) je potrebné vyplniť, podpísať a zaslať Čestné prehlásenie o tom, že nie ste povinný používať registračnú pokladňu (F5 Čestné vyhlásenie – nepodnikateľ).

Fyzická osoba – nepodnikateľ (tieto doklady sú potrebné k vybaveniu povolenia na predaj od Bratislava – Staré mesto)

  1. Sken splnomocnenia, že môžeme konať vo vašom mene v tejto záležitosti (nie je potrebné overiť notárom)
  2. Sken podpísanej žiadosti F2 pre fyzické osoby (Žiadosť FO nepodnikateľ)
  3. Pri umelcoch, ktorí nepoužívajú DKP (daňový kód pokladnice), je potrebné vyplniť, podpísať a zaslať Čestné prehlásenie o tom, že nie ste povinný používať registračnú pokladňu (F5 Čestné vyhlásenie – nepodnikateľ)

Organizátorom Urban Marketu je:

Čerstvé Ovocie, n.o.
Majerníkova 3008/16
841 05 Bratislava
IČO: 45 734 232
DIČ: 202312129á

Ostatné služby*Zapožičanie štendra (1ks): 30€
Zapožičanie stola (1ks): 30€
Zapožičanie stoličky (2ks): 15€
Zapožičenie terminálu pre bezotovostné platy:Pre zabezpečenie pohodlného nákupu a lepšieho zákazníckeho zážitku odporúčame mať k dispozícii platobný terminál na bezhotovostné platby. Zákazníci čoraz častejšie preferujú platbu kartou, mobilom alebo hodinkami, čo môže zvýšiť váš predaj a zároveň zjednodušiť platobný proces. Ak terminál nemáte k dispozícii, vieme vám ho zabezpečiť. Stačí nám dať vopred vedieť a radi vám pomôžeme.
This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Registračný formulár

Tento formulár je prvým krokom registrácie. Po ukončení registrácie bude prebiehať výber značiek a následné kontaktovanie vybraných značiek. Ak nebude Vaša značka súčasťou výberu, budeme Vás o tejto skutočnosti vopred informovať.

Odoslaním registračného formulára potvrdzujete, že ste sa oboznámil/a so znením Registračných podmienok a zároveň akceptujete tieto Registračné podmienky a poplatky s nimi spojené. Súčasne sa zaväzujete poskytnúť organizátorovi včas a všetky podklady, potvrdenia a formuláre potrebné na vybavenie povolení súvisiacich s predajom na podujatí Vianočná tržnica. O doplnenie potrebných dokumentov Vás budeme včas informovať prostredníctvom emailu. Ak máte akékoľvek otázky ohľadom registrácie, neváhajte nás kontaktovať na simona@urbanmarket.sk.

Podujatie Vianočná tržnica organizuje: 
Aliancia Stará Tržnica — občianske združenie
Námestie SNP 25
811 01 Bratislava
Reg. MV SR č. VVS/1-900/90-39923-3
IČO: 42263948
DIČ: 2023831436
IČ DPH: SK2023831436

Spoluorganizátorom za Urban Market je:
Čerstvé Ovocie, n.o.
Majerníkova 3008/16
841 05 Bratislava
IČO: 45 734 232
DIČ: 2023121298

Odoslaním registračného formulára ďalej potvrdzujete, že ste sa oboznámil/a so znením Zásad spracúvania a ochrany osobných údajov, podľa ktorých prevádzkovateľ Čerstvé Ovocie, n.o., so sídlom Majerníkova 3008/16, 841 05 Bratislava, spracúva Vaše osobné údaje uvedené v registračnom formulári, ktoré ste mu poskytol/a na účely vybavenia Žiadosti o povolenie na predaj na trhovom mieste.

Na uploadnutie dokumentov odporúčame využiť služby: Google Drive, Wetransfer, Dropbox.

Právnická osoba alebo fyzická osoba – oprávnené na podnikanie (tieto doklady sú potrebné k vybaveniu povolenia na predaj od mestskej časti Bratislava – Staré mesto)

  1. Sken splnomocnenia, že môžeme konať vo vašom mene v tejto záležitosti (nie je potrebné overiť notárom)
  2. Sken podpísanej žiadosti pre právnické osoby a fyzické osoby oprávnené na podnikanie (F03 – Žiadosť o povolenie predaja na trhových miestach – príležitostné trhy)
  3. Sken dokumentu, ktorým bol pridelený kód virtuálnej registračnej pokladnice / fotokópiu identifikačného balíčka zverejneného v e-kasa zóne podnikateľa, na ktorom sú uvedené identifikačné údaje podnikateľa a pridelený kód „ORP“/ fotokópiu pokladničného dokladu obsahujúceho QR
  4. Výpis z ORSR alebo Živnostenský list
  5. Doklad o pridelení DIČ (ak vám bolo pridelené)
  6. Povolenie od hygieny (v prípade, že predávate tovar, ktorý si to vyžaduje)

Fyzická osoba – nepodnikateľ (tieto doklady sú potrebné k vybaveniu povolenia na predaj od mestskej časti Bratislava – Staré mesto)

  1. Sken splnomocnenia, že môžeme konať vo vašom mene v tejto záležitosti (nie je potrebné overiť notárom)
  2. Sken podpísanej žiadosti pre fyzické osoby (F02 – Žiadosť o povolenie predaja na trhových miestach – príležitostné trhy)
  3. Pri umelcoch, ktorí nepoužívajú DKP (daňový kód pokladnice) je potrebné vyplniť, podpísať a zaslať Čestné prehlásenie o tom, že nie ste povinný používať registračnú pokladňu alebo virtuálnu registračnú pokladnicu.
  1.  



Mám záujem o predajné miesto v týchto turnusoch alebo o bonusový deň:*
Ostatné služby*Zapožičanie stola – 20 € | Zapožičanie 2x stoličky – 10 € | Zapožičanie štendra – 20 €
This field is for validation purposes and should be left unchanged.