Trhy sú pre lokálnych tvorcov dôležitým nástrojom, a to nielen v rámci predaja, pretože ide častokrát o jediný zdroj príjmu, ale aj v rámci prezentácie. Na internete sú niektorí tvorcovia neviditeľní, ich existencia preto neraz závisí od osobného kontaktu so zákazníkmi.
Nezisková organizácia Čerstvé Ovocie ako hlavný organizátor podujatia Urban Market v roku 2021 vypracovala Manuál pre organizátorov dizajnérskych trhov a širšiu odbornú verejnosť. Pri tvorbe tohto manuálu bola pripravená podrobná analýza toho, čo je pre účastníkov trhov prínosom, a naopak, čo prípadne absentuje a je potrebné posilniť či zaviesť
do praxe. Analýzy sa zúčastnili priamo aktéri z rôznych oblastí, ako trhy vnímajú, prečo ich navštevujú, čo je pre nich na trhoch dôležité, alebo naopak neprípustné – v rámci organizačného zabezpečenia či propagácie.
Čo je výstupom týchto zistení? Pokúšajú sa ich implementovať samotní organizátori pri realizácii svojich podujatí? S čím sa stretávajú, čo je možné a nemožné splniť predajcom a na aké úskalia narážajú?
Kurátorky a organizátorky úspešných trhov a dizajnmarketov bude v diskusii konfrontovať výskumníčka a autorka manuálu Terézia Šabová.
O svoje skúsenosti s komunikáciou s predajcami sa podelia:
Nikola Luzárová – kurátorka podujatia Urban Market
Jana Vašáková – koordinátorka predajcov na podujatiach Dobrý trh, Street Food Park, Vianočné trhy v Bratislave a na iných predajných zónach rôznych festivalov
Petra Molnárová – líderka Slow Food Pressburg a kordinátorka sobotného trhu TRH-PIAC-MARKT v Starej tržnici v Bratislave