mini in: Rivica

Text:

Sukňa. Jeden zo základných kúskov oblečenia, ktorý nikdy nevyjde z módy, hoci má dnes v našich šatníkov väčšiu konkurenciu, než kedysi. O dôvod viac investovať do naozaj kvalitnej, ktorá odolá módnym trendom. Značka Rivica vznikla v roku 2017 a v ponuke má dnes okrem sukien už aj ladiace topy, blúzky a šaty. Jej zakladateľka Ivica Rozehnal robila na začiatku všetko osobne, vrátane šitia. Dnes už spolupracuje s viacerými krajčírkami, no stále je návrhárkou, marketérkou, modelkou aj manažérkou značky.

Čo ťa na tvojej práci, respektíve tvorbe najviac baví?

Milujem rôznorodosť a rozmanitosť mojej práce a tým, že zastávam v značke viacero funkcií a rolí, tak sú samozrejme činnosti, ktoré robím menej rada ako iné… ale niekedy i balenie balíkov ma napĺňa radosťou, viem, je to divné, ale vtedy si uvedomujem, že moja práca má zmysel a robí ženám radosť. No, samozrejme, nebude asi prekvapením, že najviac zo všetkého ma baví vytvárať a vymýšľať novinky. To, že z nejakej látky, ktorá včera ležala na polici vznikne z náčrtu a plochých čiar na papieri (zo strihu) niečo zaujímavé a nositeľné. Je to však zároveň i stresujúce, či sa novinka bude páčiť a nielen to, musí zaujať natoľko, aby sa aj predávala 😊No a nezaprie sa vo mne analytická a matematická duša, rada robím konštrukciu strihu a analýzy v exceli. A taktiež mám rada osobné stretnutia so zákazníčkami, buď v Showroome alebo na dizajnových trhoch,  milujem bezprostredné reakcie, keď si skúšajú, komentujú… je to pre mňa dôležitý aspekt celého procesu. Často mi to dáva dôležitú spätnú väzbu a motiváciu na ďalšiu tvorbu.

Na ktorý svoj produkt alebo dielo si najviac hrdá?

Vybrať jeden je ťažké 😊Spomeniem určite SUKŇOVICE… je to nohavicová sukňa, ktorá je veľmi obľúbená a už ju máme v ponuke od jesene 2018! Vtedy vznikol prvý model zo škótskeho tartanu a volám ich BONNIE. Odvtedy som vytvorila i rôzne ďalšie varianty i z iných materiálov a strihov.
Ďalší produkt je cípová zavinovacia sukňa. Je extravagantná a preto ma prekvapilo, že sa stala hneď bestsellerom. Taktiež ju môžete nájsť v našej ponuke v rôznych materiáloch, z elegantného bavlneného saténu CILA, z ľanu LINA, či z kára NESSA.
A do tretice moje heslo #VYSUKNISA

Aký máš najmilší zážitok so zákazníkmi?

Najviac ma vždy poteší, keď mi hovoria svoje zážitky… Keď sa vysuknia a sú nadšené z reakcií svojho okolia. Dokonca viaceré mi hovoria ako im sukňa „zmenila život“. Sú to rôzne životné situácie, kedy im sukňa pomohla cítiť sa sebavedomo, zmeniť svoj mindset a tým si užívať život.

Na čo sa aktuálne tešíš?

Jeseň je pre mňa vždy akoby začiatok sezóny. Nové plány, nové začiatky a upustenie toho starého a nepotrebného. Už hneď začiatkom septembra uvedieme novinky babieho leta a prvé jesenné novinky a teším sa na prvé reakcie… Začne „trhová sezóna“ a v 1 týždni budeme až na 3 eventoch, takže sa teším na maratón. Viem, že to bude náročné, ale i povzbudzujúce na rozbeh sezóny.

Obľúbený materiál alebo technika?

V zime milujem škótsky tartan, jeho geometriu a zároveň rozmanitosť vzorov a farieb. V lete nedám dopustiť najmä na ľan. Pôsobí ležérne, avšak myslím, že jeho eleganciu ženy len objavujú.

V čom vidíš budúcnosť?

Individuálny prístup a „menej je viac“. Uvedomelé obliekanie a nakupovanie. Tak ako postupne chceme spoznať nášho pekára, mäsiara, či kuchára… tak si myslím, že v časti populácie si postupne uvedomujeme, že chceme vedieť, kto nám ušil oblečenie, odkiaľ pochádza látka, z čoho je vyrobená, ale i zároveň rozhodujeme, kde a komu idú naše peniaze. Zároveň, ak si prídeme zaobstarať oblečenie k lokálnej značke, tak nejdeme „len nakupovať“, ale zároveň si ideme i „pokecať“ a očakávame služby prispôsobenia na mieru, čo je zároveň i výhodou takej značky oproti fast fashion. Možno je to utópia, ale ja tomu verím a fandím.

Čo ťa v ostatnej dobe zaujalo v kultúre, umení?

Z divadla ma naposledy zaujalo predstavenie v DPOH Pozsony Dance Club…. stále aktuálne i v tejto dobe. A teším sa na koncert Hanky Gregušovej, ktorá žije v New Yorku, ale teraz chystá „šnúru“ po Slovensku.

V lete ma kreatívnou energiou nabíja…prijatí nedokonalosti a užívaní si života tu a teraz. 

Ďalšie články nájdeš tu:

Kúsok umenia môžete mať stále so sebou vďaka vyšívaným šperkom od výtvarnej umelkyne Vlasty Žákovej. Prečítajte si mini rozhovor a dozviete sa viac.

Mohlo by vás zaujímať

mini in: tjorni

Keramickú značku tjorni ste na Urban Markete mohli po prvýkrát stretnúť na minuloročnej zimnej edícii. Stojí za ňou Michaela Štefanidesová, ktorá sa remeslu za ostatných päť rokov priučila v ÚĽUVe. Viac sa o nej dozviete v našom mini rozhovore.

Čítať viac

Čerstvé Ovocie_FM: Martina Mlynská – Oslava remesla, pomalosti a krásy, ktorá spája generácie

Martina Mlynská je zakladateľkou značky Babina Clothing, ktorá sa zameriava na ručne pletené svetre a doplnky vyrobené staršími dámami z celého Slovenska. Vypočujte si rozhovor v podcaste Čerstve Ovocie_FM.

Čítať viac

mini in: ZMOTALA

Anči Strike svoj prvý textilný vrkoč ušila ešte v lete 2021 na základe spontánneho nočného nápadu. Postupom času z produktu pre radosť vznikla úspešná značka ZMOTALA a Anči má svoje unikátne textilné vrkoče dokonca patentované. So šitím jej tak dnes už na základe jej strihu pomáha krajčírska dielňa, no o všetko ostatné okolo značky sa stále stará osobne, prípadne s pomocou manžela Laciho. Prečítajte si viac v našom mini rozhovore.

Čítať viac