mini in: SO.SLOW

Text:

Vôňa. Efemérny zmyslový vnem, ktorý nám v sekunde dokáže navodiť pocit domova či vyvolať spomienku z detských čias. Sviečky, vydymovadlá, vonné tyčinky a najnovšie aj izbové vône vyrába Kristína Mikulajová pod značkou SO.SLOW od roku 2020. Vo firme sa okrem výroby stará aj o to, aby všetci a všetko fungovalo, ako má. Nezaobišla by sa však bez svojej pravej ruky Terezy, ktorá sa venuje marketingu, PR & socials a správe e-shopu.

Čo ťa na tvojej práci najviac baví?
V podstate všetko. Celý proces výroby sviečok, od miešania vôní až po vyberanie materiálov a vymýšľanie dizajnu pre obaly produktov. Je to pre mňa taká malá alchýmia a veľmi ma to napĺňa. Avšak, jedna z obľúbených časti tohto procesu sú práve aj milé osobné stretnutia na marketoch ako je práve Urban market. Nakoľko ešte nemáme našu vlastnú predajňu, je pre nás tento osobný kontakt s našimi zákazníkmi dôležitý a nesmierne si vážime feedback a niekedy aj veľmi kreatívne nápady na nové produkty priamo od zákazníkov.:)

Na ktorý svoj produkt si najviac hrdá?
Úprimne, ťažko sa mi vyberá jeden produkt. Ale veľmi hrdá som na našu kolekciu sviečok Metal Tins, do ktorých sme dali veľa úsilia. Ide o sviečky v hliníkových plechovkách, ktoré sme pomerne dlho pripravovali. Hliník je skvelý materiál, nakoľko je do nekonečna recyklovateľný. Avšak mnoho zákazníkov si plechovku ponechá a nájde jej druhotné využitie, čo bol taktiež náš zámer a veľmi sa teším, keď to vidím!

Kto sú tvoji zákazníci/čky?
V našom prípade sa nedá úplne vybrať konkrétnu skupinu. Našimi zákazníkmi sú jednoducho všetci, čo milujú sviečky a ocenia kvalitné vône, a zároveň radi podporujú udržateľné malé podniky.

Na čo sa aktuálne tešíš?
Aktuálne sa teším na posledné predvianočné týždne, ktoré sú plné milých stretnutí na rôznych marketoch a je to zároveň vždy jedinečná príležitosť stretnúť osobne našich zákazníkov.

Obľúbený materiál alebo technika?
Mojím obľúbeným materiálom je jednoznačne hlina, jej štruktúra a vlastnosti ma fascinujú.

V čom vidíš budúcnosť?
Z nášho small business pohľadu vidím určite budúcnosť v udržateľnosti v rámci podnikania. Nielen z pohľadu environmentálneho dopadu (produkcia, materiály, dodávatelia, recyklácia a podobne), ale aj z pohľadu transparentnosti voči zákazníkom, aby presne vedeli, čo si kupujú a aký to má dopad nielen na životné prostredie, ale aj na nich samotných. Myslím, že v tomto my, ako podnikatelia, máme veľkú zodpovednosť.

Pocit domova mi najlepšie navodí…
…vôňa. 🙂

Ďalšie články nájdeš tu:

Cnie sa vám doma po exotike? Veronika zo Zahora Project vám ju dopraje. Ako sa dostala k dovozu marockých bytovyćh doplnkov sa dozviete v mini rozhovore.

Mohlo by vás zaujímať

mini in: Nada

Mäkkučké. Huňaté. Nápadité. S pletenými kabelkami Nada sa v dave nestratíte. Ak máte rady výrazné doplnky, túto značku by ste určite mali skontrolovať. Nina Majerov vyrába svoje produkty ručne v spolupráci s mamou Dadou, ktorá ju všetko naučila. Značku Nada Nina spustila v maturitnom ročníku – popri učeniu sa na skúšky plietla, pripravovala grafiku, texty a ďalšie nutnosti, aby mohla svetu predstaviť svoje produkty. Okrem kabeliek má už dnes v portfóliu aj vankúše a plánuje aj ďalšie novinky. Okrem maminy Nine so značkou pomáha aj kamarát Alex, ktorý všetky produkty krásne nafotil a na markety chodí vypomáhať kamarátka Martina. 

Čítať viac

mini in: Biela Laba

Možno aj vás na Urban Markete zaujali šálky a ďalšie keramické výrobky s milými kresbami. Pod značkou Biela Laba ich tvorí Katka Jakubčinová a v jej portfóliu nájdeme úžitkovú kameninu a keramické brošne. Tvorbe sa venuje od roku 2014, značku Biela Laba rozvíja od 2019.

Čítať viac

Eva a Zuzana z Tender November: Na zipsy na tričkách sme dodnes nemali jedinú reklamáciu

Čo vám napadne ako prvé, keď sa povie tričko na dojčenie? Ak navštevujete Urban Market, je dosť možné, že odpoveďou je Tender November. Vkusné, v krásnych farbách, z organickej bavlny a v kvalitnom prevedení, ktoré vydrží roky. To vám dosvedčia dnes už stovky spokojných zákazníčok. Tender November však už dnes ponúka ďaleko viac. S Evou a Zuzanou sme sa porozprávali o začiatkoch značky, ako fungujú ich kolekcie na pre-order, aj prečo by radšej neradili podnikať s textilom.

Čítať viac