mini in: Biela Laba

Text:

Možno aj vás na Urban Markete zaujali šálky a ďalšie keramické výrobky s milými kresbami. Pod značkou Biela Laba ich tvorí Katka Jakubčinová a v jej portfóliu nájdeme úžitkovú kameninu a keramické brošne. Tvorbe sa venuje od roku 2014, značku Biela Laba rozvíja od 2019.

Čo ťa na tvojej práci, respektíve tvorbe najviac baví?

Najviac ma baví voľnosť, ktorú mám, či už pri výrobe, ale aj organizovaní si času. Čo sa tvorby týka, tak to, čo ma baví sa mení. Záleží či pripravujem kolekciu alebo sa venujem spolupráci. Teraz ma najviac baví výroba váz pre jeden projekt, ktorý v júli uzrie svetlo sveta.

Na ktorý svoj produkt alebo dielo si najviac hrdá?

Dizajn dom so slnečnou bránou. Pre mňa to je veľká nostalgia, lebo babka mala dom so slnečnou bránou a plotom. 

Aký máš najmilší zážitok so zákazníkmi?

Tých zážitkov je veľa. Milé je, keď v dizajnoch, ktoré dávam na výrobky nájdu ľudia niečo  svoje“, nejakú príjemnú spomienku alebo zážitok.

Na čo sa aktuálne tešíš?

Na voľnejšie leto, kedy mám opäť čas vymýšľať nové kolekcie a venovať sa viac tvorbe ako takej. Posledné mesiace boli hlavne o vedení kurzov a predaji na trhoch a celkom sa teším na zmenu.

Obľúbený materiál alebo technika?

Najradšej tvorím dizajny rytím do hliny a v materiáloch u mňa teraz vyhráva svetlá kamenina.

V čom vidíš budúcnosť?

Budúcnosť vidím v tvorbe vecí, ktoré mi robia radosť a v nadväzovaní spoluprác s rovnako nastavenými tvorcami a zákazníkmi. 

Čo ťa v ostatnej dobe zaujalo v kultúre, umení?

Veľmi sa mi páči nový album od Jany Kirschner Obyčajnosti. 

V lete ma kreatívnou energiou nabíja… prázdnejší kalendár a tým volnejšia hlava a kreativita.

Ďalšie články nájdeš tu:

Aj tričká na dojčenie môžu byť pekné a kvalitné. Ak neveríte, prečítajte si rozhovor s Evou a Zuzanou o ich značke nielen pre dojčiace mamy Tender November. 

Mohlo by vás zaujímať

mini in: Soouly

Soouly sa s láskou postará o vašu dušu aj telo. Ekologické podložky na cvičenie, telové oleje či parfumy vám pomáhajú navodiť pocit harmónie od roku 2020. Za značkou stojí sympatická Dagmar, ktorá svoje výrobky navrhuje, testuje a stará sa o každodenný beh značky spolu so svojou sestrou, ktorá zastrešuje marketing.

Čítať viac

mini in: terezine

Terézia Tomková tvorí autorské grafiky pod vlastnou značkou terezine. V tvorbe používa geometrické tvary a farebnosti, ktoré poľahky doplnia rôzne typy interiérov. Svojím grafikám však navyše dáva aj skryté významy, ktorými si získava srdcia zákazníkov.

Čítať viac

Zuzana Kubánová z PART: Nenašli sme vhodného výrobcu, preto si produkty vyrábame vo vlastnej dielni.

Vždy nás poteší, keď na Urban Markete predstavíme nové, neopozerané značky a môžeme tak nielen podporovať nováčikov na dizajnérskej scéne, ale aj udržiavať návštevníkov v napätí, čo nepoznané tu tento raz objavia. No rovnako dôležité sú pre nás aj značky, ktoré odolali skúške času a podarilo sa im dozrieť, rozvíjať remeslo, kreativitu a stať sa stálicami našej dizajnérskej scény.
Jednou takou značkou je PART, ktorá je s nami od svojho vzniku v 2017, hoci pamätníci si možno spomenú ešte aj na jej korene v značke POPULAR. PART odkazuje na mesto svojho vzniku, ktorým je Partizánske. Dušou značky je Zuzana Kubánová, textilná a produktová dizajnérka, s ktorou vám prinášam príjemný septembrový rozhovor.

Čítať viac