mini in: Rivica

Text:

Sukňa. Jeden zo základných kúskov oblečenia, ktorý nikdy nevyjde z módy, hoci má dnes v našich šatníkov väčšiu konkurenciu, než kedysi. O dôvod viac investovať do naozaj kvalitnej, ktorá odolá módnym trendom. Značka Rivica vznikla v roku 2017 a v ponuke má dnes okrem sukien už aj ladiace topy, blúzky a šaty. Jej zakladateľka Ivica Rozehnal robila na začiatku všetko osobne, vrátane šitia. Dnes už spolupracuje s viacerými krajčírkami, no stále je návrhárkou, marketérkou, modelkou aj manažérkou značky.

Čo ťa na tvojej práci, respektíve tvorbe najviac baví?

Milujem rôznorodosť a rozmanitosť mojej práce a tým, že zastávam v značke viacero funkcií a rolí, tak sú samozrejme činnosti, ktoré robím menej rada ako iné… ale niekedy i balenie balíkov ma napĺňa radosťou, viem, je to divné, ale vtedy si uvedomujem, že moja práca má zmysel a robí ženám radosť. No, samozrejme, nebude asi prekvapením, že najviac zo všetkého ma baví vytvárať a vymýšľať novinky. To, že z nejakej látky, ktorá včera ležala na polici vznikne z náčrtu a plochých čiar na papieri (zo strihu) niečo zaujímavé a nositeľné. Je to však zároveň i stresujúce, či sa novinka bude páčiť a nielen to, musí zaujať natoľko, aby sa aj predávala 😊No a nezaprie sa vo mne analytická a matematická duša, rada robím konštrukciu strihu a analýzy v exceli. A taktiež mám rada osobné stretnutia so zákazníčkami, buď v Showroome alebo na dizajnových trhoch,  milujem bezprostredné reakcie, keď si skúšajú, komentujú… je to pre mňa dôležitý aspekt celého procesu. Často mi to dáva dôležitú spätnú väzbu a motiváciu na ďalšiu tvorbu.

Na ktorý svoj produkt alebo dielo si najviac hrdá?

Vybrať jeden je ťažké 😊Spomeniem určite SUKŇOVICE… je to nohavicová sukňa, ktorá je veľmi obľúbená a už ju máme v ponuke od jesene 2018! Vtedy vznikol prvý model zo škótskeho tartanu a volám ich BONNIE. Odvtedy som vytvorila i rôzne ďalšie varianty i z iných materiálov a strihov.
Ďalší produkt je cípová zavinovacia sukňa. Je extravagantná a preto ma prekvapilo, že sa stala hneď bestsellerom. Taktiež ju môžete nájsť v našej ponuke v rôznych materiáloch, z elegantného bavlneného saténu CILA, z ľanu LINA, či z kára NESSA.
A do tretice moje heslo #VYSUKNISA

Aký máš najmilší zážitok so zákazníkmi?

Najviac ma vždy poteší, keď mi hovoria svoje zážitky… Keď sa vysuknia a sú nadšené z reakcií svojho okolia. Dokonca viaceré mi hovoria ako im sukňa „zmenila život“. Sú to rôzne životné situácie, kedy im sukňa pomohla cítiť sa sebavedomo, zmeniť svoj mindset a tým si užívať život.

Na čo sa aktuálne tešíš?

Jeseň je pre mňa vždy akoby začiatok sezóny. Nové plány, nové začiatky a upustenie toho starého a nepotrebného. Už hneď začiatkom septembra uvedieme novinky babieho leta a prvé jesenné novinky a teším sa na prvé reakcie… Začne „trhová sezóna“ a v 1 týždni budeme až na 3 eventoch, takže sa teším na maratón. Viem, že to bude náročné, ale i povzbudzujúce na rozbeh sezóny.

Obľúbený materiál alebo technika?

V zime milujem škótsky tartan, jeho geometriu a zároveň rozmanitosť vzorov a farieb. V lete nedám dopustiť najmä na ľan. Pôsobí ležérne, avšak myslím, že jeho eleganciu ženy len objavujú.

V čom vidíš budúcnosť?

Individuálny prístup a „menej je viac“. Uvedomelé obliekanie a nakupovanie. Tak ako postupne chceme spoznať nášho pekára, mäsiara, či kuchára… tak si myslím, že v časti populácie si postupne uvedomujeme, že chceme vedieť, kto nám ušil oblečenie, odkiaľ pochádza látka, z čoho je vyrobená, ale i zároveň rozhodujeme, kde a komu idú naše peniaze. Zároveň, ak si prídeme zaobstarať oblečenie k lokálnej značke, tak nejdeme „len nakupovať“, ale zároveň si ideme i „pokecať“ a očakávame služby prispôsobenia na mieru, čo je zároveň i výhodou takej značky oproti fast fashion. Možno je to utópia, ale ja tomu verím a fandím.

Čo ťa v ostatnej dobe zaujalo v kultúre, umení?

Z divadla ma naposledy zaujalo predstavenie v DPOH Pozsony Dance Club…. stále aktuálne i v tejto dobe. A teším sa na koncert Hanky Gregušovej, ktorá žije v New Yorku, ale teraz chystá „šnúru“ po Slovensku.

V lete ma kreatívnou energiou nabíja…prijatí nedokonalosti a užívaní si života tu a teraz. 

Ďalšie články nájdeš tu:

Kúsok umenia môžete mať stále so sebou vďaka vyšívaným šperkom od výtvarnej umelkyne Vlasty Žákovej. Prečítajte si mini rozhovor a dozviete sa viac.

Mohlo by vás zaujímať

mini in: Vlasta Žák

Výtvarná umelkyňa Vlasta Žáková tvorí pod značkou Vlasta Žák strojovo vyšívané mäkké šperky. Pri ich tvorbe sa inšpiruje rovnakými námetmi, ako pri tvorbe obrazov. Svojím zákazníkom tak doslova umožňuje nosiť kúsok umenia všade so sebou.

Čítať viac

Bu! Tento víkend nás navštívte na Grape festivale.

Grape festival 2024 je tu a s ním aj trinásta letná edícia Urban Marketu. Tešíme sa na vás počas celého víkendu v našej zóne s dizajnérskymi produktami a sprievodným programom.

Čítať viac

mini in: Fey Nomen

V časoch pandémie začala Lenka Križková doma v kuchyni miešať krémy, peelingy a vyrábať sviečky. Neskôr aj s priateľom Petrom začali objavovať svet vôní a tam vznikla aj ich značka Fey Nomen. Dnes majú v portfóliu ručne vyrábanú telovú kozmetiku, roll-on parfémy a sviečky z kokosového vosku. Všetky produkty spájajú vône, ktoré si dali navrhnúť na mieru v svetovom centre parfumérstva – meste Grasse vo Francúzsku. Keďže ide o malú lokálnu značku, Lenka sa s pomocou Petra stará o všetko – od prvotných nápadov na vône a produkty až po finálne balenie a expedíciu objednávok, copywriting aj marketing.

Čítať viac