Vôňa. Efemérny zmyslový vnem, ktorý nám v sekunde dokáže navodiť pocit domova či vyvolať spomienku z detských čias. Sviečky, vydymovadlá, vonné tyčinky a najnovšie aj izbové vône vyrába Kristína Mikulajová pod značkou SO.SLOW od roku 2020. Vo firme sa okrem výroby stará aj o to, aby všetci a všetko fungovalo, ako má. Nezaobišla by sa však bez svojej pravej ruky Terezy, ktorá sa venuje marketingu, PR & socials a správe e-shopu.
Čo ťa na tvojej práci najviac baví?
V podstate všetko. Celý proces výroby sviečok, od miešania vôní až po vyberanie materiálov a vymýšľanie dizajnu pre obaly produktov. Je to pre mňa taká malá alchýmia a veľmi ma to napĺňa. Avšak, jedna z obľúbených časti tohto procesu sú práve aj milé osobné stretnutia na marketoch ako je práve Urban market. Nakoľko ešte nemáme našu vlastnú predajňu, je pre nás tento osobný kontakt s našimi zákazníkmi dôležitý a nesmierne si vážime feedback a niekedy aj veľmi kreatívne nápady na nové produkty priamo od zákazníkov.:)
Na ktorý svoj produkt si najviac hrdá?
Úprimne, ťažko sa mi vyberá jeden produkt. Ale veľmi hrdá som na našu kolekciu sviečok Metal Tins, do ktorých sme dali veľa úsilia. Ide o sviečky v hliníkových plechovkách, ktoré sme pomerne dlho pripravovali. Hliník je skvelý materiál, nakoľko je do nekonečna recyklovateľný. Avšak mnoho zákazníkov si plechovku ponechá a nájde jej druhotné využitie, čo bol taktiež náš zámer a veľmi sa teším, keď to vidím!
Kto sú tvoji zákazníci/čky?
V našom prípade sa nedá úplne vybrať konkrétnu skupinu. Našimi zákazníkmi sú jednoducho všetci, čo milujú sviečky a ocenia kvalitné vône, a zároveň radi podporujú udržateľné malé podniky.
Na čo sa aktuálne tešíš?
Aktuálne sa teším na posledné predvianočné týždne, ktoré sú plné milých stretnutí na rôznych marketoch a je to zároveň vždy jedinečná príležitosť stretnúť osobne našich zákazníkov.
Obľúbený materiál alebo technika?
Mojím obľúbeným materiálom je jednoznačne hlina, jej štruktúra a vlastnosti ma fascinujú.
V čom vidíš budúcnosť?
Z nášho small business pohľadu vidím určite budúcnosť v udržateľnosti v rámci podnikania. Nielen z pohľadu environmentálneho dopadu (produkcia, materiály, dodávatelia, recyklácia a podobne), ale aj z pohľadu transparentnosti voči zákazníkom, aby presne vedeli, čo si kupujú a aký to má dopad nielen na životné prostredie, ale aj na nich samotných. Myslím, že v tomto my, ako podnikatelia, máme veľkú zodpovednosť.
Pocit domova mi najlepšie navodí…
…vôňa. 🙂
Ďalšie články nájdeš tu:
Cnie sa vám doma po exotike? Veronika zo Zahora Project vám ju dopraje. Ako sa dostala k dovozu marockých bytovyćh doplnkov sa dozviete v mini rozhovore.